יש לכם דלקת? מעולה
top of page
  • תמונת הסופר/תValentna Glik

יש לכם דלקת? מעולה

עודכן: 1 ביוני 2019


למה יש לך דלקת?

אם אני צריכה לשים את האצבע על השינוי הכי משמעותי שקרה לי בעקבות לימודי ההומאופתיה הוא הרגע שהבנתי שכל מה שידעתי היה הפוך: כל מה שהגדרתי כ"רע" התברר לי כ"טוב" וההיפך. תסכימו איתי שמדובר בחתיכת שינוי מטלטל, כן?

קחו למשל נזלת. בכל פעם שהיא מגיעה, האוטומט שלנו הוא להיפטר ממנה, וכמה שיותר מהר. רק תחשבו כמה כדורים ותרופות יש היום בשוק, שכל המטרה שלהם היא רק לייבש נזלת.

אבל האם באמת צריך לצאת למלחמה בנזלת? האם הנזלת היא המחלה? בדיוק הפוך.

אם חושבים לרגע על המטרה שלה, מבינים שהנזלת אינה אלא מנגנון של הגוף שנועד להוציא החוצה וירוסים וחיידקים במילים אחרות: הנזלת שאנחנו מתעקשים לייבש בכלל באה לרפא אותנו.

אותו דבר בדיוק לגבי שיעול - המאפשר להוציא ליחה החוצה, שלשול והקאה שעוזרים לגוף להיפטר מרעלים וכן הלאה. כל אלה מנגנונים חכמים של הגוף, שנועדו לרפא אותו.

גם פריחה, אגב, היא מנגנון להוצאת רעלים. אבל אז אנחנו ממהרים לדכא אותה באמצעות משחה כזאת או אחרת וחושבים שהנה, הסתיים הסיפור. אבל תנו לי לספר לכם שהוא רק מתחיל. דיכוי מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף, מוביל רק לשיבוש המצב הבריאותי שלנו ולא לריפוי.

למה זה דומה? תדמיינו לרגע שכל הבית שלכם מלא בזבל שאי אפשר להוציא אותו החוצה כי כל הדלתות והחלונות סגורים. מצליחים לדמיין את זה? את הריח אתם בטוח מצליחים לדמיין.

כמו שבבית נקפיד לרכז את הזבל במקום אחד, כך גם הגוף מנסה לרכז את כל הזבל במקום אחד וגם לפנות אותו! אבל אז אנחנו סוגרים לו את כל הפתחים: מייבשים את הנזלת, מדכאים את השיעול וחונקים אותו עם משחות לפריחות.

הזבל, כמו שהבנתם, לא נעלם. הגוף רוצה לשמור עלינו מפניו אז הוא מתחיל לבנות מחסנים בתוכו, בהם יוכל לרכז אותו. כך מצטברת ליחה בדרכי הנשימה, ככה מתחיל סינוסיטיס וזה גם המתכון לכל מיני מבנים אחרים כמו יבלות ויראליות, שקד שלישי מוגדל וציסטות.

אתם מצליחים להבין עד כמה זה הפוך? אנחנו חושבים שאנחנו "מטפלים" בעצמנו, אבל בפועל רק מונעים את הפתרון הבריאותי שאנחנו מבקשים.

בהקשר הזה, אני תמיד נזכרת בבדיחה על שני ילדים שהולכים ברחוב ואחד אומר לשני לחכות לו רגע.

כשהוא חוזר סיפר לו שעזר לזקנה לחצות את הכביש.

"ולמה לקח לך כל כך הרבה זמן?"

"כי היא לא רצתה" :)

ככה בדיוק אני רואה את המלחמה שאנחנו נלחמים בגוף שלנו.

אם תקשיבו לו, לגוף, תשמעו שמה שהוא באמת מבקש זה עזרה, חיזוק ותמיכה בלרפא את עצמו וזה בדיוק, אבל בדיוק, מה שעושה ההומאופתיה, שמפעילה את הכוחות הפנימיים של הגוף, המאפשרים לו לרפא את עצמו.

אז בפעם הבאה שתתקלו בנזלת, פריחה, שלשול וכולי, תיזכרו בבקשה את הפוסט הזה. תיזכרו שהכל הפוך. ואם תשכחו, מוזמנים לדבר איתי, אני אזכיר לכם ואם תרצו גם אעזור לכם להבין מה הגוף מבקש, אתרגם לכם את הסיפור שהוא מספר.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page