כימוטרפיה ללא תופעות לוואי
top of page
  • תמונת הסופר/תValentna Glik

האם תופעות לוואי קשות כתוצאה מטיפולי כימותרפיה הן גזירת גורל?


האם תופעות לוואי קשות כתוצאה מטיפולי כימותרפיה הן גזירת גורל?

האם חייבים לעבור את מסכת הייסורים הנוראית הנלווית אליהם?

אם תשאלו כל חולה סרטן הוא יגיד לכם שתופעות הלוואי של הכימו יותר קשות מההתמודדות עם המחלה עצמה…

זאת הסיבה שהסיפור הזה, שהגיע אליי לקליניקה, כל כך ריגש אותי. אולי בגלל שזאת הייתה הפעם הראשונה שעשיתי דבר כזה, אולי בגלל הערך המדהים שזה נתן לה - תתארו לעצמכם מה זה לעבור טיפולי כימותרפיה במשך חצי שנה בלי אף תופעת לוואי כמעט.

זה ריגש אותי אפילו יותר כי נזכרתי בחברה טובה שלי שחלתה בסרטן לפני כמה שנים.

נזכרתי כמה היא סבלה במהלך הטיפולים, כמה קשה היה לה להתמודד עם תופעות הלוואי, כמה רציתי לעזור לה, אבל אז, לצערי, כלל לא ידעתי שהומאופתיה יכולה לעזור במקרים כאלה.

החברה שלי הייתה צעירה בזמנו, ואילו המטופלת שהגיעה אליי כבר נשקה ל-70, מה שהפך את התמונה לקצת יותר מורכבת. חוץ מהסרטן היא סבלה גם ממחלות רקע הנלוות לגיל, כמו יתר לחץ דם וסוכרת, כך שהטיפול ההומאופתי היה חייב להשתלב היטב עם שאר התרופות שהיא לקחה, לצד החומרים הכימיים של הטיפולים. בקיצור, מלאת מחשבת ממש.

במשך חצי שנה, פעמיים בשבוע היא הייתה מקבלת טיפול כימותרפי ואני הייתי מטפלת בה לפני ואחרי, תומכת בה עם טיפולים הומאופתיים.

בכל מפגש שאלתי אותה המון שאלות - על המצב הפיזי שלה, מצבה הנפשי, על איכות השינה שלה, על החלומות שלה (שלא תאמינו כמה מידע הם מעניקים לנו היישר מתת המודע!), אפילו שאלתי אותה על חשקים למזונות שהיו לה, כי גם החשקים האלה הם מידע חשוב ביותר המעיד על השינויים בגוף, ואחר כך בהתאמת הרמדי.

אחרי חקירת השב"כ הזאת (שהיא באמת קלילה וידידותית, לא לפחד!), הייתי מנתחת את המצב, מחפשת את המכנה המשותף של כל הסימפטומים - הפיזיים והנפשיים כאחד, ומתאימה לה רמדי, תרופה הומאופתית, שמטרתה לחזק את הגוף והנפש, המפעילה את הכוחות הפנימיים שיאפשרו את הריפוי.

במשך כל הזמן הזה היא המשיכה לטפל בנכדים, לבשל, לטייל, ליהנות מהחיים.

חכי, חכי, אמרו לה, לכימו יש אפקט מצטבר, אם עד עכשיו לא סבלת מתופעות לוואי הן יגיעו בהמשך, הפחידו אותה. אבל היא ידעה שהיא במקום אחר, כי היא דאגה לטפל בעצמה בעוד רבדים, לצד הכימותרפיה. לפעמים היו לה תופעות לוואי קלות, אך כמו שהן הגיעו כך הן נעלמו, רוב הזמן היא הרגישה מצויין. זה איפשר לה להתמודד עם המחלה, כמו גם עם הטיפולים, בקלות יותר.

לפני חודש היא סיימה את הטיפול האחרון. הבת שלה שלחה לי הודעה שתוצאות בדיקת ה-ct הראו שהכל תקין. היא נקייה!

צמרמורות של התרגשות.

היא ניצחה את הסרטן, קיבלה את החיים שלה בחזרה, קיבלה את עצמה בחזרה.

בזכותך, כתבה לי הבת שלה, אמא שלי עברה את התקופה הקשה בחייה בשקט, כמעט בלי כאבים. תודה, היא כתבה. ואני רק הודיתי על הזכות הזאת. איזו זכות זאת.

אם גם אתם מתמודדים עם מחלת הסרטן ועוברים טיפולי כימותרפיה, אל תעברו את זה לבד. להומאופתיה יש פתרונות יעילים ומדויקים שיכולים להקל משמעותית על תופעות הלוואי. דברו איתי, אני פה בשבילכם

13 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page