תסמונת התעלה הקרפלית ללא ניתוח
top of page
  • vg4homeopathy

תסמונת התעלה הקרפלית ללא ניתוח

עודכן: 21 בדצמ׳ 2023


תסמונת התעלה הקרפלית

בימינו לא חייבים לעסוק בחליבת פרות או בתיפוף כדי לסבול מכאבים ואיבוד תחושה באצבעות - תסמונת התעלה הקרפלית (carpal tunnel syndrome). בעיה זו הפכה לנפוצה ביותר ברגע שהתמכרנו למשחקי מחשב ולהתעסקות תמידית בטלפון החכם ובגאדג'טים אחרים.

באופן מסורתי הרפואה הקונבנציונלית דוגלת בגישה של התערבות כירורגית. תסמונת התעלה הקרפלית גורמת לכאב ולאי-נוחות, פוגעת באיכות החיים. אבל כיוון שזהו אינו מצב מסכן חיים, בהחלט ניתן לנסות שיטת טיפול אחרת במקום פעולת החיתוך של הרצועה הקרפלית.

ההומיאופתיה הקלאסית מתמודדת בהצלחה עם הבעיה הנוירולוגית הזו ומאפשרת למטופל להימנע מהניתוח ולשקם את היד הפגועה ללא סבל והשלכות אחרות.

אביא בתור דוגמה מספר רמדיס הומיאופתיות שניתן לטפל בעזרתן במקרים של תסמונת התעלה הקרפלית.


PLUMBUM

אנשים שסולדים מכללים ומהגבלות. הם עשויים להקים עסק משלהם רק כדי לא לעבוד במקום עבודה שבו חייבים לציית לכללים. אבל, כידוע, אי-אפשר לחיות בעולם שלנו ללא כללים בכלל, לכן אנשים כאלה נאלצים להתמודד עם הצורך לשמור על הכללים. וזה בדיוק עקב אכילס שלהם – כל סוג של משמעת גורם למצבים פתולוגיים. אגב, עבודה עם עכבר של מחשב דורשת מהאדם להחזיק את ידו במצב מסוים, כלומר, לציית לכלל מסוים... לכן זה גורם לבעיה המתוארת.


ARNICA

רמדי ממשפחת המורכבים השייכת לצמחים בעלי פרחים. כל הרמדיס הנמצאות במשפחה זו סובלות מסוגים שונים של פציעות. הן כמו מגנט לפציעות האלה כי הן נמצאות בסכסוך פנימי שמהותו בניסיון לשלב בין חיים מלאים בחברה לבין שימור הכרחי של האינדיווידואליות שלהן. כלומר, הבעיה שלהן דווקא במגע הלא תקין עם הסביבה. עם זאת, ARNICA תתעקש על כך שאצלה הכל בסדר (אפילו אם היא נפצעה בצורה רצינית) ולא צריך לגעת בה (מנסה להימנע ממגע עם הסביבה). לכן כשהיא כבר תגיע לרופא, המצב באמת יהיה גרוע מאוד.


BELLIS PERENNIS

"חבר" של ARNICA, משתייך לאותה משפחת המורכבים. הרמדי עוזרת כשהבעיה נובעת מפגיעה בקצות העצבים, לכן היא בעצם הרמדי הראשונה לטיפול בחובבי גינון שחשים כאבי גב אחרי עבודתם בגינה.


RUTA

מיועדת ללא גמישים בכל מובן של המילה הזו. לאנשים כאלה יש הפרעה בגמישות ומסיבה זו בדיוק נוצרות אצלם דלקות ברקמות חיבור (למשל, ברצועות). זו הרמדי הראשונה לטיפול בפציעה כשמסובבים את הרגל. דווקא בגלל הדלקת ברקמת החיבור אצל אנשים כאלה מופיעה תסמונת התעלה הקרפלית.


RHUS-TOX

לרמדי הזו יש בעיה הנובעת מעומס יתר ומרגישים אותה בצורה החריפה ביותר בתחילת התנועה. למשל, כאבים בגב או ברגל אחרי שינה או אחרי ישיבה ממושכת. כמו שאומרים, צריך לשחרר את השרירים, ללכת קצת. במקרים של תסמונת התעלה הקרפלית הכאב גם תוקף בתחילת התנועה ואחרי זה הכל מסתדר, אם לא מאמצים את היד במשך הרבה זמן.


ZINC

בעיות עלולות להתעורר אחרי דיכוי הפריחה באמצעות משחות וקרמים המכילים אבץ. אבץ נמצא בהרכבן של כמעט כל המשחות נגד פריחה, לרבות משחות לתינוקות. אנשים שהטיפול ב- ZINCעוזר להם כל הזמן נמצאים בתנועה, הם לא מסוגלים לשבת בשקט ובלי הפסקה מזיזים משהו, למשל, רגל, או סובלים מטיקים. לכן אין זה פלא שמופיעות אצלם בעיות בשורש כף היד. הכאב עלול להתפשט הן מאצבעות לכיוון של שורש כף היד והן משורש כף היד לכיוון האצבעות.


BERBЕRIS

הכאב מתחיל באצבעות ומתפשט במעלה היד. לעיתים קרובות הכאב מורגש דווקא באגודל (כמו אצל ZINC). ככלל, אנשים כאלה לעיתים קרובות סובלים מדלקות בשלפוחית השתן ומפריחה על העור. כאב חזק עלול להופיע בזמן כתיבה. לפי מיון הצמחים הרמדי הזו שייכת למשפחת RANUNCULALES (נוריתאים). למשפחה זו שייכים גם PULSATILLA ו-CYCLOMEN. למשפחת הנוריתאים שייכות בעיות הקשורות ליישום הרצונות במציאות. ייתכן שזו הסיבה לכך שדווקא הכתיבה (כלומר, הבעת המחשבות על הנייר) מהווה בעיה ל- BERBERIS.


KALMIA

כעקרון, הרמדי עשויה לעזור במקרים של ראומטיזם. הכאבים עשויים "לנוע" ממפרק אחד למפרק אחר. החולה חש חולשה כללית, מרגיש קור בגפה, חווה הרגשת נימול או עקצוץ. הכאב מורגש לאורך ULNAR NERVE. לעיתים קרובות, ישנם כאבים באצבע המורה.


BRASSICA

זו הרמדי לאנשים הסובלים מבצקות. דווקא הבצקות עלולות לגרום לכאבי מפרקים כי עודף נוזלים יוצר לחץ על העצב. לפי ד"ר ג'ון הנרי אלן, נצפית תופעה מעניינת – רגליים וידיים עשויות להיות יבשות ומקומטות עם כתמים בצבע אדום כהה הדומים לכוויות על הצדדים החיצוניים של כפות הידיים וכפות הרגליים, אצבעות הידיים והרגליים לרוב קרות ובצבע כחלחל.


THIOSINUM

רמדי שמסוגלת לרפא רקמה צלקתית. אם ישנה נטייה להיווצרות צלקות על העור (למשל, אחרי פריחות או פצעים), ייתכן שהכאבים במפרק בזמן התנועה מופיעים בגלל קרעים ברצועות שיצרו רקמה צלקתית ולכן הרצועות האלה אינן גמישות מספיק.


CALCAREA PHOSPHORICA

רמדי לאנשים שלא מוצאים מנוח. "רוצה לשם, לא, רוצה לחזור" – זו התנהגות טיפוסית לרמדי הזו. אנשים כאלה אוהבים לטייל, קשה להם לשבת במקום. זהו הטיפול הראשון לילדים שסובלים מכאבי ראש בבית ספר. לפה-לשם-וחזרה – זה התיאור המדויק שלהם. ממש כמו תנועות עכבר על משטח שליד המחשב😊


CALCAREA CARBONICA

הם זקוקים לשגרה, וכל דבר חדש גורם להם ללחץ. כלומר, התנועה אמורה להתבצע רק במסגרת מסוימת. לכן כעקרון יש לו בעיה עם מערכת השלד והשרירים. CALC-C היא הרמדי המשלימה ל- PLUMBUM אשר לא סובלת מסגרת, במילים אחרות, CALC-C היא כאילו הצד השני של המטבע. כלומר, הוא נוטה לקיצון השני, ומפה נובעות הבעיות.


כמובן, זו לא הרשימה המלאה של רמדיס שניתן להשתמש בהן כדי לסלק את הסיבה לתסמונת התעלה הקרפלית ולשקם את כף היד. זו רק רשימה של דוגמאות המסבירות לכם עד כמה מגוונים התסמינים והתכונות השונות של אישיות האדם אשר נלקחים בחשבון בהומיאופתיה הקלאסית.


אין זה כדור נגד כאב שחשים כרגע אלא שיטה לריפוי מלא של מחלה באמצעות סילוק הסיבה שגרמה לה ובאמצעות איזון של כל מערכות הגוף. אם הרמדי הותאמה נכון, נעלמים גם תסמינים רבים אחרים ששיבשו את חייו של המטופל, עולה רמת האנרגיה ומתאזן מצב הרוח.


הומאופתיה קלאסית - זאת ההזדמנות לטפל בתסמונת התעלה הקרפלית ללא ניתוח.


ניתן לקבל יותר מידע על טיפול הומאופתי קאסי כאן


האתר הרשמי שלי: www.valentinaglik.com

הצטרפות לדיוור חדשות בנושאי בריאות, הומאופתיה וחיים באופן כללי: https://ru.valentinaglik.com/news-letter-registration

תעקבו אחריי באינסטגרם: 











פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page